Martorell, 25.09.2015. Luca de Meo (ur. w Mediolanie, 1967 r.), obecnie Wiceprezes Sprzedaży i Marketingu w Audi AG, został mianowany nowym Prezesem Komitetu Wykonawczego firmy SEAT S.A. Zastąpi on Jürgena Stackmanna (ur. 1961), na stanowisku Wiceprezesa Sprzedaży, Marketingu i Obsługi Posprzedażowej marki Volkswagen Samochody Osobowe, raportując Dr Herbertowi Diess, Prezesowi Komitetu Wykonawczego marki Volkswagen. Oboje obejmą swe stanowiska od 1 listopada 2015 roku.

Luca de Meo ukończył  Administrację Biznesu  na prywatnym Uniwesrytecie Bocconi w Mediolanie, ma ponad 20-letnie doświadczenie w sektorze motoryzacyjnym. Swą karierę zaczynał w Renault, zanim  przeniósł się do Toyota Europe, a następnie dołączył do Grupy Fiat, gdzie prowadził marki Lancia, Fiat i Alfa Romeo. Do Grupy Volkswagen dołączył w 2009 roku, jako szef Marketingu, zarówno marki Volkswagen Samochody Osobowe, jak i Grupy Volkswagen, by w 2012 roku objąć stanowisko członka Zarządu Sprzedaży i Marketingu w Audi AG. Jest również członkiem Rad Nadzorczych Ducati i Lamborghini oraz Prezesem Zarządu Volkswagen Group Italia.


Jürgen Stackmann kierował marką SEAT od maja 2013 roku. Z powodzeniem przeprowadził  repozycjonowanie marki SEAT  na europejskim rynku i przywrócił SEAT-a na ścieżkę prowadzącą do sukcesu.  Dr Francisco Javier García Sanz, Prezes Rady Nadzorczej SEAT-a i członek Komitetu Wykonawczego Grupy Volkswagen: „Chciałbym wyrazić swą dumę z powodu pracy, jaka została przez ostatnie 2,5 roku wykonana przez Jürgena Stackmanna jako szefa marki SEAT. W ostatnich dwóch latach, w trudnych warunkach rynkowych, firma osiągnęła niezwykły wzrost sprzedaży o 22%, i  ten pozytywny trend utrzymuje się, z 7-procentowym poziomem sprzedaży od początku 2015 roku. Najlepiej sprzedającym się modelem jest SEAT Leon, który ma ogromny wkład w wynik operacyjny SEAT-a. Marka SEAT wyraźnie jest na drodze do trwałego sukcesu”.

Na szczycie największych osiągnięć sprzedażowych Jürgena Stackmanna i kierownictwa marki SEAT jest opracowanie przejrzystej „mapy drogowej” marki na następne lata.  Dr García Sanz: “Ta nowa nominacja nie zmienia ustalonej strategii czy kierunku, w którym podąża marka SEAT. Wierzymy, że ustanowiony plan zapewni marce SEAT stały wzrost. Zaufanie Grupy Volkswagen potwierdzają ostatnie doniesienia o planowanych wydatkach rzędu 3.3 miliarda euro w Badania i Rozwój. 

Dr. García Sanz osobiście wybrał Lucę de Meo na następcę Jürgena Stackmanna na pozycji szefa SEAT-a. „Jestem w pełni przekonany o tym, że Luca de Meo z powodzeniem wdroży i będzie kontynuował rozwój projektów, które już zostały zainicjowane, by marka SEAT osiągnęła pozytywny przełom w najbliższej przyszłości”, powiedział Dr Garcia Sanz.