SEAT zamknął pierwszy kwartał 2017 z najwyższą sprzedażą od 2001 roku. Dostawy na całym świecie wzrosły o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku 2016, osiągając 117 300 pojazdów – o 14 400 więcej niż rok temu (2016: 102 900). W marcu do klientów SEAT-a trafiło 53 200 samochodów, co stanowi o 14,4% więcej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku (46 500). Sprzedaż pojazdów w marcu osiągnęła najwyższą miesięczną wartość w ciągu ostatnich 17 lat.

Sprzedaż pojazdów w marcu osiągnęła najwyższą miesięczną wartość w ciągu ostatnich 17 lat (od marca 2000).

Wiceprezes SEAT-a ds. sprzedaży i marketingu Wayne Griffiths tak ocenił wyniki: „Zamknęliśmy pierwszy kwartał z nawet lepszymi danymi niż nasze pierwotne szacunki. Jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się marek w Europie i bardzo cieszy nas zarówno ogólny rezultat, jak i fakt, że dzięki ofensywie nowych modeli notujemy równomierny rozwój na praktycznie wszystkich rynkach. Pojawienie się Leona po liftingu wzmocniło sprzedaż, a od czerwca również nowa Ibiza będzie miała swój pozytywny wpływ na wyniki.”

Sprzedaż marki nabrała przyspieszenia wskutek znakomitych wyników SEAT-a na pięciu największych rynkach, z których każdy odnotował dwucyfrowy wzrost. Najwięcej dostaw w pierwszym kwartale zrealizowano w Hiszpanii, gdzie sprzedano 24 700 pojazdów (+16,6%), kolejne miejsca przypadły Niemcom (20 600; +10,1%) i Wielkiej Brytanii (16 800; +25,2%). Także we Francji (6400; +12,3%) i we Włoszech (5300; +17,9%) wzrosty przekroczyły 10%. Wzrost sprzedaży SEAT-a odnotowano także w pozostałych krajach europejskich, a najbardziej spektakularny w Austrii (4800; +31,9%) i Szwajcarii (2500; +78,5%). Także postęp na dwóch kluczowych dla marki rynkach – Meksyku (6800; +11,0%) i Turcji (4900; +10,4%) – przyczynił się do globalnej poprawy wyników.

Nowy SEAT Ibiza jest już w sprzedaży, w salonach pojawi się w czerwcu.

W pierwszym kwartale 2017 roku SEAT zmodernizował Leona, swój najlepiej sprzedający się model, który w nowej odsłonie pojawił się w Salonach Dealerskich w styczniu. Dodatkowo marka zaprezentowała piątą generację Ibizy, wprowadzonej do sprzedaży 7 kwietnia. W drugim półroczu bieżącego roku do oferty SEAT-a dołączy kompaktowy crossover Arona, a wybór modeli jeszcze się powiększy. W roku 2018 w salonach pojawi się trzeci SUV marki, pozycjonowany o segment wyżej niż Ateca.