Martorell, 16/04/2015. - SEAT zamknął pierwszy kwartał 2015 roku najlepszymi wynikami sprzedaży od czasów 2007 roku. Po raz pierwszy od tamtej daty, światowa sprzedaż do klientów przekroczyła między Styczniem i Marcem 100.000 sztuk, a dokładnie 102.700 aut. To o 10% więcej niż podczas tego samego okresu 2014 roku (93,400), czyli blisko 10.000 aut więcej. Po raz kolejny SEAT Leon wykazał największy przyrost sprzedaży – 14,6%. Producent sprzedał w sumie 39.700 sztuk aut typu compact (2014: 34.600).

Sprzedaż SEATa Ibiza wzrosła o 9,5% (w sumie: 41.900 pojazdów; 2014: 38.300), a był to drugi najwyższy wzrost sprzedaży, kończąc pierwszy kwartał jako bestseller SEATa na rynkach krajów takich jak Hiszpania, w efekcie sezonowego efektu Wielkanocy. Ponadto, sprzedaż SEAT Alhambra MPV ponownie wzrosła o ponad 10% (12,2%), aby osiągnąć 5900 sztuk (2014: 5200).

Prezes firmy SEAT, Jürgen Stackmann zwrócił szczególną uwagę na fakt, iż “po dwóch latach dwucyfrowych wzrostów, sprzedaże wciąż utrzymują to tempo w pierwszych kwartałach. Odzyskanie wigoru na naszych głównych rynkach, w Hiszpanii i Włoszech, oraz tak naprawdę wszystkie sukcesy sprzedażowe naszych modeli nadają pędu naszemu rozwojowi. Musimy jednak czujnie śledzić zmiany rynku.”

Ekspansja SEAT-a w Europie

Sprzedaż SEAT w Europie Zachodniej wzrosła o 10,4% w pierwszym kwartale (całkowita: 81.000; 73.300 w 2014 roku) i wedle danych opublikowanych dziś przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA), SEAT jest jedną z najszybciej rozwijających się marek w Unii Europejskiej. Hiszpania jest krajem, który odnotował najwyższy wzrost i zamknął pierwszy kwartał jako główny rynek marki, częściowo wsparty przez sezonowy efekt okresu wakacji, ze wzrostem 28,0% (ogółem: 22.000; w 2014: 17.200). W Niemczech, SEAT dostarczył 19.900 jednostek (2014: 19.000), o 4,5% więcej, i jest w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się marek. Postęp sprzedaży marki, jako siódmej w kraju, trwa w tym roku w Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedano 4,0% więcej (14.400; w 2014: 13.900). Pierwszy kwartał sprzedaży SEAT we Włoszech przeszedł wszelkie oczekiwania (+ 41,4%; w sumie: 4,100). Po Hiszpanii i Izraelu, Włochy są krajem, który najbardziej przyczynił się do wzrostu wyniku netto, podobnie jak Portugalia (+ 34,3%; w sumie: 1.700).

W centralnej i wschodniej Europie, pierwszy kwartał przyniósł wzrost o 22,4% w porównaniu do tego samego okresu w 2014 roku. To w sumie 7.000 sztuk (2014: 5.700). W Polsce to 60,3% wzrost (łącznie 2,400 sztuk), w Czechach 29,9% (łącznie 2,300 sztuk). Są to główne rynki tego rejonu.

Wyniki pierwszego kwartału pokazały również doskonałe postępy w Meksyku, Izraelu i Turcji. Sprzedaż w Meksyku, który jest piątym co do wielkości światowym rynkiem SEAT, poprawiła się o 10,5%, do 5.900 samochodów. Marka przeniosła się w Izraelu do pierwszej dziesiątki producentów aut, po wzroście 87,6% i dostarczeniu 3.200 sztuk, podczas gdy Turcja zamknęła kwartał ze wzrostem 62,5% (łącznie: 2.300 sztuk).

Produkcja w Martorell ciągle rośnie
Produkcja samochodów w fabryce w Martorell wzrosła o 15,2% w pierwszym kwartale 2015 roku, osiągając w sumie 130.700 sztuk, 17.200 więcej niż w tym samym okresie w roku 2014. Obecny wzrost popytu sprzyja zatrudnieniu i doprowadzi do pracy w linii 1 (Ibiza) w linii 2 (Leon i Altea) na cztery soboty w maju. Ponadto, produkcja SEAT w Palmela (Portugalia), Bratysławie (Słowacja) i Mladá Boleslav (Czechy) łącznie wzrosła o 12,8% w pierwszym kwartale 2015 roku. SEAT wyprodukował w tych placówkach 16 100 samochodów.