Martorell, 06/05/2016. – Co sprawia, że dźwięk może być przyjemny? "Dźwięk nie musi być głośny lub wyróżniający się spośród reszty. Jego ton nie powinien również być zbyt wysoki lub zbyt niski". W ten sposób Núria Pellisé opisuje swoją symfonię w ruchu - jest inżynierem w Dziale SEAT Acoustics, który przez osiem godzin dziennie analizuje i pracuje nad wszystkimi dźwiękami, jakie wydaje samochód – wszystko po to, by zapewnić jak największy komfort pasażerów.

Dział SEAT Acoustics jest odpowiedzialny za analizę dźwięków słyszalnych przez kierowcę i innych pasażerów: dotyczy to silnika, wycieraczek, kierunkowskazów, zamykania drzwi itp. Ta praca służy zwiększeniu komfortu i jakości modeli SEAT. Przykład? Núria Pellisé podkreśla, że dźwięk zamykania drzwi jest praktycznie pierwszym wrażeniem, jakie wpływa na kontakt kierowcy z samochodem. Według niego, ten odgłos powinien być “miękkim kliknięciem, które świadczy o jakości i spasowaniu”.

Może się wydawać, że wszelkie prace w sferze zmysłów są bardzo subiektywne. To prawda, jednak od czego są nowoczesne narzędzia? Wszystkie pomiary w SEAT-cie wykonywane są przy pomocy manekina wyposażonego w dwa czułe mikrofony, symulujące ludzkie uszy. Nagrywają one różne dźwięki, by następnie specjaliści hiszpańskiej marki mogli je odsłuchać i przeanalizować w dostosowanym do tego pomieszczeniu odsłuchowym z wysokiej jakości sprzętem. To pozwala im znaleźć wiele rozwiązań dla występujących problemów.

Núria Pellisé, pytany o to, czy SEAT słynie z jakichś wyjątkowych, znanych tylko dla siebie dźwięków, odpowiada, że dynamiczna natura tej marki dała inżynierom pole do popisu. Specjalnie zaprojektowany układ wydechowy dla modeli CUPRA, o wyjątkowo sportowym dźwięku, jest rozpoznawalny wśród entuzjastów motoryzacji na całym świecie.

Lecz SEAT to nie tylko sport, to także komfort. Wyciszenie każdego modelu pozwala kierowcy zrelaksować się w trakcie jazdy i czerpać z niej nieograniczoną przyjemność: “W porównaniu z poprzednią wersją, nowy Leon wyposażony został w szereg dodatkowych rozwiązań, które sprawiają, że kierowca nie słyszy pracy silnika”. W ten sposób SEAT stał się specjalnie dobraną kompozycją dźwięków, w której nic nie dzieje się przypadkiem.