Sprzedaż SEAT-a na całym świecie bije kolejne rekordy. Producent od stycznia do września sprzedał globalnie 416 000 samochodów. To o 17.1 % więcej niż w tym samym okresie w roku ubiegłym (354 900).
Ten wynik to najlepszy rezultat w historii SEAT-a. Przewyższa nawet rekordową sprzedaż pomiędzy styczniem, a wrześniem w roku 2000. A sprzedano wówczas 394 400 samochodów.
W ostatnim miesiącu sprzedaż marki spadła o 20,6% (31 600 pojazdów) po prawie 40% wzroście w lipcu i sierpniu. To wtedy wdrażano nowe przepisy dotyczące spalania (WLTP), które weszły w życie 1 września.

W pierwszych 9 miesiącach roku SEAT sprzedał 415 600 samochodów, przekraczając wolumen sprzedaży z roku 2000.

Wiceprezes SEAT-a ds. sprzedaży i marketingu Wayne Griffiths podkreśla, że „tak wysokie wyniki sprzedaży to dla SEAT-a nowy rekord, ale i dowód na to, że jesteśmy najszybciej rosnącą marką w Europie. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami, wrześniowy wynik był efektem wdrożenia dyrektywy WLTP. Miała on ogromny wpływ na zwiększenie liczby zarejestrowanych aut w lipcu i sierpniu. Ostatni kwartał roku z pewnością będzie wyzwaniem, ponieważ WLTP wpłynie na liczbę samochodów rejestrowanych w Europie. SEAT konsekwentnie realizuje swój cel. W tym roku osiągniemy najwyższą roczną sprzedaż w historii tej marki.

To dobry moment dla głównych europejskich rynków. Na wszystkich zanotowano dwucyfrowe wzrosty. Najważniejszym rynkiem dla SEAT-a są Niemcy. Osiągnięto tam historyczny wynik. Udało się sprzedać 90 400 samochodów (+22,8%). Hiszpania była blisko i z wynikiem 85 900 sprzedanych pojazdów (+16,5%) osiągnęła miejsce drugie. Największym zainteresowaniem cieszył się tam SEAT Ibiza i SEAT Leon. Rekordowy wynik SEAT osiągnął także w Wielkiej Brytanii. 50 500 sprzedanych aut oznacza wzrost aż o 14,1% oraz trzecie miejsce w Europie.

Od stycznia do września doskonałe wyniki SEAT osiągnął również we Francji. Sprzedaż tam wzrosła o 27,7% (23 400 samochodów). Marka bardzo dobrze poradziła sobie także w Austrii (16,000; +16.8%) oraz Szwajcarii (8,400; +11.7%).  Tu również pobito kolejne rekordy.
To nie koniec dobrych wiadomości. Znaczący wzrost sprzedaży osiągnięto w Polsce (10,300; +24.2%), Belgii (8,000; +37.2%) oraz Portugalii (7,900; +23.7%). Podobnie stało się w Algierii, gdzie sprzedaż SEAT wzrosła pięciokrotnie. Dostarczono tam aż 15 800 samochodów. W porównywalnym okresie w roku ubiegłym udało się sprzedać 3 100 aut.

SEAT przygotowuje się do dalszej ekspansji.

W ostatnich tygodniach SEAT zaprezentował dwa nowe modele, które pomogą marce zwiększyć sprzedaż w roku 2019. Nowy, przestronny SUV Tarraco uzupełni ofertę w tym segmencie, w którym przodują SEAT Arona i Ateca. Arona TGI stworzy nową kategorię. Będzie to pierwszy terenowy samochód na rynku zasilany skompresowanym gazem. Obydwa modele wejdą do sprzedaży przed końcem roku.
Ofertę SEAT-a poszerzy także CUPRA Ateca.
Pierwszy model, który wyjedzie z fabryki pod marką CUPRA. Będzie to sportowy SUV stworzony z myślą o tych kierowcach i pasażerach, dla których ważne są wrażenia z jazdy i funkcjonalność auta. SEAT Ateca wejdzie do sprzedaży w ciągu kilku najbliższych tygodni.