Na początku 2018 roku globalna sprzedaż SEAT-a osiągnęła rekordowe wyniki. W styczniu 2018 r. hiszpański producent sprzedał 38 900 samochodów, czyli o 20,4% więcej niż w 2017 r. (32 300), i uzyskał najlepsze wyniki styczniowe w swojej historii. Pojawienie się w salonach modelu Arona pod koniec 2017 r. podbiło wyniki sprzedaży SEAT-a. Tylko w styczniu marka dostarczyła 4 600 sztuk nowego crossovera, który wciąż znajduje się we wstępnej fazie sprzedaży. Dzięki tak dobrym wynikom, SEAT wchodzi w szósty z rzędu rok wzrostu sprzedaży po tym, jak zamknął ubiegły rok wzrostem na poziomie 14,6% i skumulowanym wzrostem w wysokości 45,9% w okresie od 2012 do 2017 r.

 

Według Wiceprezesa SEAT-a ds. Sprzedaży i Marketingu, Wayne’a Griffithsa, „rok 2018 rozpoczęliśmy doskonałymi wynikami, najwyższą sprzedażą w historii, a pozytywny trend z 2017 roku wciąż trwa. Model Ateca zapewnił nam solidny wzrost w ubiegłym roku, zaś Arona uczyni to w 2018. Wraz z modelem Ibiza i naszym bestsellerem - Leonem, to filary naszej marki”. Griffiths podkreślił, że „oprócz wzrostów na kluczowych rynkach, w styczniu odnotowaliśmy także postępy w realizacji strategii umiędzynarodowienia marki: rozpoczęliśmy sprzedaż nowej Ibizy w Algierii i otworzyliśmy pierwszy salon SEAT-a w Nowej Zelandii”.

 

W styczniu marka sprzedała ogółem 38 900 samochodów, o 20,4% więcej niż w analogicznym miesiącu w 2017 r.

W styczniu Hiszpania, Niemcy i Wielka Brytania utrzymały największe wzrosty sprzedaży. Liderem pozostaje Hiszpania ze sprzedażą 8 000 samochodów (+20,3%), kolejne miejsca zajmują Niemcy (6 500; +12,0%) i Wielka Brytania (4 200; +9,9%). Inne kraje, w których odnotowano silny wzrost, to Francja (2 000; +15,1%), Austria (1 900; +7,4%), w której SEAT po raz pierwszy znalazł się w gronie najlepiej sprzedających się marek samochodów, oraz Szwajcaria (1 000; +14,3%).

 

SEAT intensywnie realizował też w styczniu strategię umiędzynarodowienia i sprzedał 2 200 samochodów w Algierii, w której marka prowadzi montażownię i gdzie rozpoczęto sprzedaż piątej generacji Ibizy. Algieria stała się czwartym rynkiem marki dzięki największemu wolumenowi sprzedaży na początku roku. Ponadto, SEAT rozpoczął ekspansję w Nowej Zelandii, gdzie w Auckland otworzył pierwszy salon dealerski. Dzięki tej operacji, firma jest aktualnie obecna na pięciu kontynentach.

Międzynarodowa ofensywa marki idzie w parze z poszerzaniem gamy dostępnych modeli. Po premierze modeli Ateca, Leon, Ibiza i Arona w ostatnich dwóch latach, SEAT nie zwalnia tempa w 2018 r. i planuje debiut nowego, 7-miejscowego SUV-a.