Martorell, 28.10.2016 – Jeśli chodzi o wyniki finansowe, SEAT utrzymuje stałe tempo wzrostu. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku marka osiągnęła zysk operacyjny na poziomie 137 milionów euro. Kwota ta jest aż o 11 razy wyższa od kwoty uzyskanej w tym samym okresie w roku 2015 (12 milionów euro). Główne czynniki, które doprowadziły do tak dobrego wyniku to: urozmaicona sprzedaż, wprowadzenie na rynek nowego SEAT-a Ateca, stały wzrost sprzedaży Alhambry, a także obniżenie kosztów. 

Po pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku i w porównaniu do lat poprzednich, SEAT osiągnął najwyższy obrót w historii marki. Ze wzrostem o 2.3%, firma wypracowała przychody rzędu 6.535 mld euro (w tym samym okresie 2015 r. było to 6.388 mld euro).

Prezes SEAT-a, Luca de Meo podkreślił, że „jesteśmy zadowoleni z zysku, który udało nam się wypracować w pierwszych trzech kwartałach tego roku. Tak dobre wyniki odzwierciedlają również nasz sukces związany z wprowadzeniem na rynek SEAT-a Ateca. Potwierdziło się, że przygotowana przez nas, największa w historii firmy, ofensywa produktowa, będzie mieć ogromny wpływ na wzmocnienie marki. Nasze wyniki finansowe w kolejnych miesiącach wzmocni odświeżony Leon,  kolejna generacja SEAT-a Ibiza czy nowa Arona”.

Ponadto, wiceprezes  SEAT-a ds. Finansów, IT i Organizacji – Holger Kintscher – zauważył, że „nadal jesteśmy na drodze do zrównoważonej rentowności, a rok 2016 zakończymy z zyskiem”. Kintschner dodał, że „w ostatnim kwartale tego roku zintensyfikujemy naszą stopę inwestycji. Takie działanie ma na celu uprzemysłowienie/wzmożenie prac instalacyjnych dla platformy MQB-A0, a także rozpoczęcie komercjalizacji sprzedaży SEAT-a Ateca.  

Wprowadzenie na rynek SEAT-a Ateca miało pozytywny wpływ na sprzedaż marki w trzecim kwartale, która wzrosła o 4.5%. Od stycznia do września sprzedaż wzrosła o 1.5% i wyniosła łącznie 312.900 sztuk (2015: 308.400). Wzrost sprzedaży Leona (+7.7%) i Alhambry (+23.0%), a także niedawne wprowadzenie na rynek SEAT-a Ateca zwiększyły obroty firmy, której wyniki wzrosły po raz czwarty z rzędu. Do tej pory na pierwszego SUV-a marki, SEAT otrzymał 30.000 zamówień. Obserwowany na rynkach rozwój, w takich krajach jak Turcja (+40.6%), Austria (+14.7%), Szwecja (+39.4%), Polska (+14.3%) czy Meksyk (+4.7%), również doprowadził do finansowego umocnienia marki i dobrych wyników w pierwszych trzech kwartał tego roku.