Share

Madrid, 19/01/2016. - Cały miniony rok SEAT zamknął wzrostem już po raz trzeci z rzędu. Jego dostawy samochodów po raz pierwszy od 2007 roku złamały barierę 400 000 pojazdów na całym świecie (400 037; +2.4%), co dało przyrost o 25% w stosunku do 2012 roku (321 000 aut). Jest to najlepszy wynik sprzedaży w ciągu ostatnich ośmiu lat.

Luca de Meo, Przewodniczący Komitetu Wykonawczego marki SEAT, przedstawiając wyniki sprzedaży podkreślił, że „ojcem sukcesu hiszpańskiego przemysłu jest jakość”. Tym samym w rodzinnej Hiszpanii SEAT dostarczył w 2015 roku 77 200 aut, wzrastając o 14,3%. We Włoszech marka sprzedała 15 900 samochodów (+22,1%), w Niemczech 87 800 pojazdów (+3,8%), a w Meksyku 24 100 swoich modeli (+13,2%). Ponadto, marka osiągnęła swój najlepszy wynik w historii sprzedaży w Szwajcarii, Czechach, Danii, Turcji, Izraelu, Tunezji i Maroku.

Głównym bohaterem marki pozostał SEAT Leon - jego wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku wyniósł 4,4% do 160 900 szt. Młodzieżowa i energiczna Ibiza odnotowała przyrost o 2,4% i dotarła łącznie do 153 600 Klientów. Na rynku rodzinnych minivanów pozycję największej gwiazdy utrzymała Alhambra – jej sprzedaż wzrosła o 17,2% i wspięła się do 27 000 szt.

Produkcję w Martorell zwiększył również model Audi Q3 – łącznie o 7,8% (w sumie 477 077 wyprodukowanych samochodów). To najlepszy wynik od 2001 roku. Fabryka w Martorell wytwarza najwięcej samochodów w całej Hiszpanii i wykazuje wzrost już 6. rok z rzędu. W latach 2009-2015 wielkość produkcji poszybowała w górę o 60%.

Mówiąc o planach na 2016 rok, Luca de Meo, Przewodniczący Komitetu Wykonawczego marki SEAT, wyjaśnił, że „najważniejszym wydarzeniem nowego roku będzie wprowadzenie pierwszego kompaktowego SUV-a w historii firmy” - ma on wjechać do salonów w połowie roku. W roku 2016 i 2017 dołączą do niego również inne, 3 nowe modele. „Nowy SUV zostanie trzecim głównym filarem marki, wraz z Leonem i Ibizą, pozwalając nam na podbicie najszybciej rozwijającego się segmentu w ostatnich latach” – dodał Luca de Meo.

Jakość – czynnik sukcesu
Podczas prezentacji wyników swoje kluczowe miejsce miało podkreślenie jakości SEAT. Dyrektor ds. jakości marki SEAT, Joaquín Serra, podkreślił – „Projekt, jakość i efektywność kosztowa są naszymi kluczowymi elementami. Dział Jakości jest mocno zaangażowany w każdy krok tworzenia samochodu – od jego szkicu, przez rozwój, aż po produkcję i obsługę posprzedażną. Wyzwaniem dla naszego całego zespołu jest jakość bliska doskonałości”.