07 marca 2017

SEAT kontynuuje rozwój sprzedaży - w lutym hiszpańska marka ponownie uzyskała imponujące wyniki! Z linii produkcyjnych zjechało aż 31 800 pojazdów, co w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 roku stanowi wzrost aż o 10,8%. Od początku roku sprzedaż wzrosła o 13,6%!

Rozwój sprzedaży jest fenomenalny. Hiszpania w styczniu i lutym zajmowała pierwsze miejsce ze 14 400 sprzedanymi pojazdami (+24,5%), wyprzedzając Niemcy, gdzie sprzedaż wzrosła o 8,9%, osiągając poziom 11 900 aut, a także Wielką Brytanię – 5 600 sprzedanych samochodów (+21,3%). SEAT odnotował również udany okres w Meksyku – do kierowców trafiło 4 600 aut (+9,5%), oraz we Włoszech – sprzedano 3 300 modeli (+15,8%).

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju sprzedaży w pierwszych dwóch miesiącach tego roku. Rośniemy w tempie dwucyfrowym zarówno na rynku globalnym, jak i głównych rynkach lokalnych. A to jeszcze nie koniec. Wspólnie z nowym SEAT-em Ibiza, podczas Geneva Motor Show zaprezentujemy nowe modele z naszej produktowej ofensywy. Jesteśmy przekonani, że utrzymamy ten trend przez cały rok” – powiedział Wayne Griffiths, Wiceprezydent ds. Sprzedaży i Marketingu.

SEAT przedstawi te dane podczas Geneva Motor Show – wyjątkowej edycji dla naszej marki. Przede wszystkim dzięki premierze piątej generacji SEAT-a Ibiza, najlepiej sprzedającego się modelu w Hiszpanii (ponad 5,4 miliona sztuk). „SEAT jest w fazie konsolidacji i rozwoju. Chcemy stać się jedną z najbardziej dynamicznych organizacji w naszej branży” – podkreśla Luca de Meo, Prezydent marki SEAT i dodaje „Nowy SEAT Ibiza zapewni naszej firmie wielki skok, wytyczając nowe kierunki w swoim segmencie”.

Ale to dopiero początek. Ofensywa SEAT-a trwa. Zaczęło się od wprowadzenia pierwszego w historii naszej marki SUV-a – SEAT-a Ateca. Później przyszedł czas na udoskonalonego SEAT-a Leona. Teraz kolej na najnowszą odsłonę modelu Ibiza. Z kolei przed nami premiery zupełnie nowych SEAT-ów, w tym Arona – kompaktowego crossovera. Z końcem roku wszystkie nowe modele powinny pokryć rosnące zapotrzebowanie europejskiego rynku na modele SEAT-a. Ponadto nowa oferta pojazdów obejmuje również wersję Xcellence, która ma za zadanie dotrzeć do nowych klientów, szukających bardziej wyrafinowanego i wyróżniającego się designu, połączonego z wygodniejszym wnętrzem i praktyczniejszym wyposażeniem.

Model, który napędza SEAT-a

Piąta generacja SEAT-a Ibiza została opracowana w Barcelonie i jest milowym krokiem dla przyszłości naszej firmy. Dlaczego? Po pierwsze – wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologiczne Grupy Volkswagen, w tym rewolucyjną platformę MQB A0 (Modular QuerBaukasten), czyli konstrukcję klockowo-modułową z poprzecznym silnikiem, która została po raz pierwszy wykorzystana w tym segmencie. Po drugie – Ibiza wypełniona jest najbardziej zaawansowanymi technologiami, imponuje spektakularnymi osiągami i bezkonkurencyjną przestrzenią wnętrza.

„Nowa Ibiza to kwintesencja DNA marki i symbol fantastycznej dynamiki” – podkreśla Matthias Rabe, Wiceprezydent SEAT-a, odpowiedzialny za badania i rozwój marki i dodaje „dzięki nowej konstrukcji klockowo-modułowej MQB A0 SEAT Ibiza dysponuje technologiami osiągalnymi w wyższych segmentach, a z punktu widzenia komfortu oferuje więcej przestrzeni i większą elastyczność wnętrza”.

Nowa Ibiza to połączenie elegancji i stylu, ale bez utraty dynamicznego charakteru. To wyjątkowe auto na pewno zwiększy grono kierowców SEAT-a, a także poprawi wizerunek marki, czyniąc ją bardziej aspirującą, dzięki jakości klasy premium oraz wyrazistemu designowi.

Podsumowując, nowy SEAT Ibiza gwarantuje jakość znaną z wyższych segmentów. Jest on skierowany nie tylko do osób, które żyją pełnią życia. To również auto stworzone z myślą o kierowcach szukających bardziej wyrafinowanego designu i najbardziej zaawansowanych technologii, które ułatwią im codzienne podróże.

SEAT Leon CUPRA – najmocniejszy SEAT w historii

Leon CUPRACER Evo 17 i nowy 300 konny SEAT Leon CUPRA. Kolejne gwiazdy Geneva Motor Show 2017.

Na naszym stanowisku podczas Geneva Motor Show 2017 zaprezentujemy również najszybszy seryjny model SEAT-a, jaki zjechał z linii produkcyjnej – Leon CUPRA. Ale jego 300 KM, 380 Nm momentu obrotowego czy przyśpieszenie do 100 km/h w 4,9 sekundy to nie wszystko. To sportowe auto zostało wyposażone w innowacyjny napęd 4Drive, podwójne sprzęgło DSG i możliwości rodzinnej wersji ST – systemy bezpieczeństwa, łączności i rozrywki.

Obok 300 konnego SEAT-a Leon CUPRY, inną gwiazdą Geneva Motor Show 2017 będzie spektakularny model z nadwoziem w kolorze szarego matu, detalami z miedzi, a także elementami wnętrza wykonanymi z włókna węglowego. Poznaj SEAT-a Leona CUPRACER Evo 17 – auto rajdowe przeznaczone do wyścigów TCR International Series. Dostępny jest on w dwóch wersjach: ze skrzynią biegów DSG i przekładnią manualną. SEAT-a Leona CUPRACER Evo 17 napędza ten sam silnik co modele seryjne, ale jego moc została podkręcona do 350KM (o 20 KM więcej niż w roczniku 2016) i 420 Nm momentu obrotowego.

Formuła Press Talk

SEAT rezygnuje ze standardowej konferencji i zaprasza media na nową formułę spotkania – Press Talk.

Na stoisku SEAT-a przez cały dzień, zamiast tradycyjnej konferencji prasowej, będą prowadzone rozmowy z dziennikarzami. Dyskusje będą dotyczyć trzech tematów, na które wypowiedzą się członkowie zarządu SEAT-a. Jako pierwszy wystąpi Prezydent marki SEAT, Luca de Meo. Jego wypowiedź będzie dotyczyć obecnej sytuacji biznesowej firmy oraz pozostałych zagadnień korporacyjnych. Razem z nim gościnnie wystąpi Wayne Griffiths, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu, który przedstawi ogólny przegląd spółek handlowych. Kolejna para mówców to dr Matthias Rabe, Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju oraz dr Andreas Tostmann, Wiceprezes ds. Produkcji. Będą opowiadać o piątej generacji SEAT-a Ibiza i platformie modułowo-klockowej MQB A0, na podstawie której powstała. Na końcu wypowie się Dyrektor ds. Designu, Alejandro Mesonero-Romanos i Dyrektor ds. Jakości, Joaquin Serra. Obaj skoncentrują się na charakterystycznym dla SEAT-a sposobie projektowania i przywiązaniu firmy do jakości.