Inicjatywa #SEATseekingName to pierwszy tego typu projekt hiszpańskiej marki, w ramach którego to wielbiciele i klienci SEAT-a mogli wybrać nazwę nowego autaSUV-a. Alboran, Aranda, Avila i Tarraco zmierzyły się w ostatnim etapie głosowania, a ostatecznie zwyciężyła nazwa Tarraco, która otrzymała 51 903 (35,52%) ważne głosy. Tuż za nią uplasowała się Avila z wynikiem 41 993 (28,74%). Następne miejsca zajęły Aranda z 39 321 (26,91%) głosami oraz Alboran z rezultatem 12 907 (8,83%). Wyniki głosowania zostały potwierdzone przez niezależną firmę EY.

 

Każda z czterech finałowych propozycji doskonale odzwierciedla wartości SEAT-a oraz nawiązuje do cech samochodów z segmentu SUV. Tarraco – obecnie Tarragona – to najstarsza rzymska osada na Półwyspie Iberyjskim, która była jedną z głównych metropolii Hiszpanii w czasach Cesarstwa Rzymskiego. To śródziemnomorskie miasto jest dziedzictwem kultury, symbolem młodości, historii i architektury, czyli wartości, które SEAT przekazuje za pośrednictwem swoich pojazdów.

Tarraco jest pierwszą nazwą modelu SEAT-a wybraną przez fanów marki.

Tarraco jest pierwszą nazwą modelu SEAT-a wybraną przez fanów marki i kolejną hiszpańską nazwą miejsca używaną do oznaczenia modelu marki. Tę tradycję zapoczątkowała w 1982 roku Ronda. W ciągu 36 lat na drogach pojawiło się jeszcze 12 modeli SEAT-a inspirowanych nazwami nawiązującymi do iberyjskiej geografii: Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Córdoba, Arosa, Leon, Altea i dwie ostatnie, Ateca i Arona.

SEAT has a winning name

Ponad 132 tysiące zgłoszeń

Efekty zakończonego etapu znacznie przewyższyły oczekiwania producenta, a w promowanie inicjatywy szczególnie zaangażowały się także miasta Avila, Aranda czy Alboran. W pierwszym etapie konkursu zebrano 133 332 propozycji od fanów SEAT-a ze 106 państw. Razem zgłoszono 10 130 różnych hiszpańskich miejsc zgodnie z wytycznymi określonymi przez markę.

W kolejnym etapie rygorystycznej selekcji propozycje weryfikowano zgodnie z kryteriami językowymi i prawnymi, a eksperci dbali o to, by nazwy odpowiadały wartościom marki i przekazywały istotę nowego modelu. Następnie zorganizowano kilka grup fokusowych na głównych rynkach SEAT-a, a kolejne testy przeprowadzono w różnych krajach, w których SEAT sprzedaje swoje auta. W ten sposób lista finalistów została zawężona do czterech nazw.

Nowy Tarraco kończy ofensywę produktową SEAT-a

Premiera 7-miejscowego SUV-a zaplanowana jest na koniec tego roku.

Nowy SEAT Tarraco to kolejny model, który rozszerzy portfolio hiszpańskiej marki, i trzeci SUV, który dołączy do duetu Ateca i Arona. Ofensywa produktowa marki trwa od 2016 roku – od tego czasu na drogach pojawiły się: premierowy SUV Ateca, Leon po faceliftingu, piąta generacja SEAT-a Ibizy, a także crossover Arona. Premiera 7-miejscowego SUV-a zaplanowana jest na koniec tego roku.