Share

Paryż, 29/09/2016 – Paris Motor Show to dla SEAT-a doskonała okazja, żeby ujawnić szczegóły swojej największej w historii ofensywy produktowej. Po wprowadzeniu na rynek nowego SEAT-a Ateca, marka zamierza w 2017 roku odświeżyć Leona i rozpocząć produkcję Ibizy piątej generacji. Dziś ujawniono też, że oprócz liftingu produkowanych już wcześniej aut, SEAT planuje zadebiutować w segmencie crossoverów. Nowe, zainspirowane kulturą śródziemnomorską auto, swoją nazwą – Arona – nawiązuje do 2 miejscowości: pierwszej na Teneryfie i drugiej we Włoskim Piemoncie. Za koncepcję i produkcję SEAT-a Arona będzie odpowiadać Martorell – fabryka marki znajdująca się w Barcelonie.

Prezes SEAT-a, Luca de Meo, stwierdził, że "rok 2017 będzie dla marki rokiem wyjątkowym. Leon, Ibiza, wprowadzona w tym roku Ateca i nowy SEAT Arona będą zarówno komercyjnym, jak i finansowym wzmocnieniem marki na rynku motoryzacyjnym".



Ateca X-PERIENCE – stworzony, by przekraczać każdą granicę

Segment SUV-ów jest teraz trzecim filarem marki. Na firmowym stoisku SEAT-a w Paryżu od dziś do 16 października odwiedzający mogą zobaczyć aż dwa modele nowego SUV-a: SEAT-a Ateca i Ateca X-PERIENCE. Ateca X-PERIENCE to off-roadowa wersja pierwszego w historii SEAT-a SUV-a, przede wszystkim dla klientów żądnych przygód. Nowy SUV już stał się ogromnym sukcesem. W kilku pierwszych miesiącach od wprowadzenia go na rynek złożono ponad 21 tys. zamówień. Na naszej stronie internetowej zanotowaliśmy aż 39 mln wizyt, a aż 1,5 mln osób skorzystało z możliwości skonfigurowania auta online. Inspirowana kulturą śródziemnomorską Ateca X-PERIENCE prezentuje swój off-roadowy charakter i jest wspaniałą zapowiedzią możliwości, jakie drzemią w SEAT-cie Ateca.

Stoisko SEAT-a 4D – doświadczenie przyszłości

SEAT na Paris Motor Show chce zaprezentować swoje spojrzenie na przyszłość marki. W związku z tym przygotował innowacyjne stoisko, które jest czymś zupełnie innym, niż to, do czego przyzwyczaili się odwiedzający targi motoryzacyjne. Na paryskich targach marka chce przedstawić swój wizerunek, jako firmy, która zauważa postęp i rosnącą rolę cyfryzacji. Slogan „SEAT Always On” doskonale prezentuje, co SEAT chce osiągnąć w najbliższych latach. Stoisko SEAT-a zostało zaprojektowane w oparciu o technologię 4D, która pozwala odwiedzającym poczuć klimat Barcelony i na własnej skórze doświadczyć, czym jest SEAT. Paryskie stanowisko zostało wyposażone w amfiteatr 4D, który non-stop wyświetla konferencje prasowe. Oprócz tego na stoisku znajduje się wyposażony w technologię BitBrain konfigurator samochodowy, który daje możliwość stworzenia swojego idealnego auta bez kiwnięcia palcem i wypowiedzenia choćby jednego słowa. Wszystko to dzięki specjalnym czujnikom do odczytywania i dekodowania impulsów neurologicznych. BitBrain pozwala poznać myśli i potrzeby klientów.

Stworzona w Barcelonie koncepcja stoiska kładzie też duży nacisk na pokazanie miejskości marki – jej nowoczesności i zainteresowania międzynarodową urbanistyką. Zewnętrzna część stoiska dysponuje salonem prasowym, strefą relaksu i miejscem do spotkań. Wszystko po to, żeby uczestnicy targów mogli na własnej skórze doświadczyć charakteru SEAT-a.



SEAT – gotowy, by wejść na wyższy poziom

W ciągu najbliższych 10 lat sektor motoryzacyjny przejdzie rewolucję - pojawi się wiele innowacji w sektorze elektryfikacji i cyfryzacji, a do użycia wejdą nowe usługi mobilne. W odpowiedzi na te wyzwania, SEAT powołał Easy Mobility Team, który ma ułatwić przekształcenie spółki w 3 obszarach: digitalizacji, obsługi klienta i rozwoju biznesu.

W centrum naszej przyszłościowej wizji sektora motoryzacyjnego jest samochód wyposażony w pełny dostęp do sieci i jej zasobów. Chcemy, żeby auto oferowało klientom wyjątkowe, cyfrowe doświadczenie”, podkreśla Luca de Meo. „Przeniesienie SEAT-a na wyższy poziom oznacza nie tylko kontynuowanie naszej ciężkiej pracy, ale przede wszystkim tworzenie nowych, lepszych i bardziej innowacyjnych produktów dla naszych klientów. Marzymy o tym, żeby SEAT pełnił rolę lidera w tworzeniu nowych trendów w tym szybko zmieniającym się środowisku”.

SEAT chce być wiodącą marką w dziedzinie łączności i cyfryzacji. Zmierzając w tym kierunku, SEAT stał się pierwszą firmą w branży, która stworzyła aplikację umożliwiającą pełną synchronizację samochodu z iPhone’m.

Drugim ważnym celem dla SEAT-a jest zapewnienie klientom unikalnego doświadczenia zakupowego. W tym celu stworzyliśmy SEAT Live Store, pionierską platformę, która pozwala klientowi w wirtualny sposób spersonalizować swój samochód, sprawdzić jego cenę, możliwości finansowania czy umówić się na jazdę próbną. Wszystko to za pośrednictwem smartfona lub tabletu. Firma doszła również do porozumienia z francuskim Amazonem. Celem tej kooperacji jest skomercjalizowanie sprzedaży SEAT-a Mii by Mango za pośrednictwem detalicznego giganta internetowego.

SEAT koncentruje również swoje wysiłki na rozwoju biznesu przy użyciu nowych mobilnych ekosystemów. Wszystko po to, by sprostać wyzwaniom, jakie stoją przed miastami w zakresie infrastruktury miejskiej i sterowania ruchem drogowym. Przykładem takiego zaangażowania jest umowa podpisana pomiędzy SEAT-em a Conectorem, która ma na celu przyspieszenie rozwoju przemysłu samochodowego, a także uruchomienie w Barcelonie CARNET-u, ośrodka badawczego w zakresie miejskiej mobilności.

SEAT – gotowy na ofensywę

Cyfrowe przekształcenie spółki pokrywa się w czasie z przedstawieniem wyników finansowych. Wszystko wskazuje na to, że SEAT jest gotowy do ofensywy i wprowadzenia na rynek nowych modeli. Marka zmierza do osiągnięcia zrównoważonej rentowności finansowej i oczekuje, że rok 2016 zamknie na plusie. Firma w pierwszej połowie roku, z zyskiem w wysokości 93 mln euro, zanotowała wzrost o 77% w stosunku do roku poprzedniego. Ponadto sprzedaż rośnie już czwarty rok z rzędu – do sierpnia samochody dostarczono do ponad 277 tys. klientów. W nadchodzących latach, po SEAT-cie Ateca, SEAT zamierza uruchomić produkcję 3 nowych modeli: odświeżonego Leona, Ibizy piątej generacji i nowego SEAT-a Arona.