Globalna sprzedaż samochodów SEAT-a wzrosła w pierwszym kwartale 2018 r. do najwyższego poziomu w 68-letniej historii marki. W okresie od stycznia do marca sprzedano 139 200 pojazdów. W tym samym okresie w ubiegłym roku sprzedaż wyniosła 117 300 aut. Oznacza to wzrost o 18,7% i pobicie rekordu z pierwszego kwartału z 2000 roku, kiedy to sprzedaż wyniosła 136 200 pojazdów.

To nie koniec dobrych wiadomości. W marcu SEAT ustanowił jeszcze jeden rekord. Osiągnięto najwyższy wynik sprzedaży samochodów w ciągu jednego miesiąca. Marka w marcu sprzedała 60 400 aut. Oznacza to wzrost o 13,4% w porównaniu do analogicznego miesiąca minionego roku. Sprzedano wówczas 53 200 aut. Po raz pierwszy przekroczono wynik 60 000 sprzedanych samochodów w ciągu miesiąca! Poprzedni rekord pochodzi z marca 2000 roku – 56 200 pojazdów.

 

SEAT breaks its first quarter sales record

Także w marcu marka osiąga najwyższy miesięczny wskaźnik sprzedaży i po raz pierwszy pokonuje barierę 60 000 sprzedanych aut.

Wayne Griffiths, Wiceprezes SEAT ds. Sprzedaży i Marketingu, podkreśla: „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się pobić rekord ustanowiony niemal 20 lat temu. SEAT jest obecnie w najlepszej sytuacji w historii i nie zamierzamy na tym poprzestać. Nasza obecna oferta ma ogromny potencjał.  Zamierzamy też dobrze wykorzystać możliwości występujące na rynkach, na których działamy. Przygotowujemy się też do rozszerzenia oferty. Pod koniec bieżącego roku wprowadzimy SEAT Tarraco i CUPRA Ateca. Bardzo się cieszymy z tego przyśpieszenia, wiemy jednak, że wciąż stoją przed nami wielkie wyzwania. Na przykład wdrożenie WLTP”.

 

 

Dwucyfrowy wzrost

 

W pierwszym kwartale 2018 roku globalny wzrost sprzedaży napędzały trzy główne rynki SEAT-a - Hiszpania, Niemcy i Wielka Brytania. W Hiszpanii sprzedaż wzrosła o 15,5% (do 28 500 sprzedanych samochodów), następne były Niemcy (25 300; +22,8%) i Wielka Brytania (18 400; +9,6%) Były to rynki, na których marka osiągnęła najlepszy wynik sprzedaży w swojej historii.

W porównaniu do I kwartału 2017 roku,  sprzedaż SEAT-a wzrosła najbardziej w Algierii. Odnotowano tam kolejny rekord. Kraj ten staje się piątym co do wielkości rynkiem pod względem wielkości sprzedaży samochodów. Do marca SEAT sprzedał tam 7200 pojazdów (2017: 900) Wprowadzono także na tamtejszy rynek piątą generację modelu Ibiza, która jest montowana w miejscowych zakładach w Relizane. SEAT potwierdził, że począwszy od lata przyszłego roku algierski zakład będzie prowadził końcowy montaż modeli Arona i Leon produkowanych dotąd w zakładach w Martorell. Pozwoli to spółce na dalsze zwiększanie sprzedaży w tym kraju.

 

SEAT breaks its first quarter sales record

Ze względu na ogromną popularność modeli Ibiza, Arona i Leon, fabryka w Martorell będzie pracowała w kwietniu i maju także w soboty i niedziele.

SEAT odnotował ponadto duży wzrost na najważniejszych rynkach europejskich. Francja (7400; +15,4%), Włochy (6200; +16,7%), Austria (5700; +20,0%), Szwajcaria (3100; +21,4%), Holandia (2600; +68,1%). Spółka osiągnęła rekordowy poziom sprzedaży w pierwszym kwartale w Austrii i Szwajcarii oraz w Izraelu (3100; +3,0%).

Sukces modeli stworzonych przez SEAT-a owocuje wzrostem produkcji. W związku z tym, we wszystkie kwietniowe i majowe weekendy w zakładach w Martorell będzie pracować dziesięć dodatkowych zmian produkcyjnych na linii 1 (Ibiza i Arona) oraz siedem na linii 2 (Leon).

 

 

Jeden nowy model co sześć miesięcy do 2020 r.

 

Historyczny wynik sprzedaży osiągnięty w pierwszym kwartale 2018 r. SEAT zawdzięcza wprowadzeniu modeli Ateca, Leon, Ibiza i Arona. Wprowadzono je w ciągu ostatnich dwóch lat. W latach 2018-2020 SEAT planuje wzbogacić swoją ofertę o jeden model co pół roku. Pierwsze nowe modele to SEAT Tarraco i CUPRA Ateca. Będą one dostępne w sprzedaży pod koniec bieżącego roku.