Globalna sprzedaż SEAT-a nieustannie rośnie – w lutym marka utrzymała wzrost, dzięki sprzedaży 39 900 samochodów – o 25,9% więcej niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. Dotychczasowa sprzedaż w bieżącym roku wzrosła o 23,1% i osiągnęła poziom 78 800 samochodów.

SEAT utrzymuje bardzo wysokie tempo wzrostu na swoich najważniejszych rynkach. W styczniu i lutym liderem była Hiszpania, dzięki sprzedaży 17 100 samochodów (+18,1%). Tuż za nią uplasowały się Niemcy z 15% wzrostem i 13 700 sprzedanymi samochodami. Inne ważne dla marki rynki to Szwajcaria (2 100; +27,8%), Francja (4 300; +26,8%), Austria (3 500; +18,5%), Wielka Brytania (6 500; +17,2%) i Włochy (3 700; +12,1%). Pozycja SEAT-a wzmacnia się mocno także poza samą Europą - czwartym, największym rynkiem pod względem sprzedaży samochodów pozostawała na początku roku Algieria (4 700 sprzedanych samochodów). W Izraelu sprzedaż wzrosła o 34,9% do poziomu 2 100 sprzedanych aut.

 

W dwóch pierwszych miesiącach 2018 roku SEAT sprzedał łącznie 78 800 samochodów (+23,1%).

Wiceprezes SEAT-a ds. Sprzedaży i Marketingu, Wayne Griffiths, podkreślił, że „w dwóch pierwszych miesiącach bieżącego roku odnotowaliśmy ogromny wzrost sprzedaży. Tempo naszego wzrostu jest nadal większe niż średnia rynkowa i nieustannie zdobywamy udziały w najważniejszych ze strategicznego punktu widzenia rynkach.” Griffiths dodał, że „SEAT Arona jest bardzo popularny na rynku, podobnie jak Leon, Ibiza i Ateca. Dodatkowo, premiera nowej marki CUPRA będzie miała pozytywny wpływ na dalszy wzrost sprzedaży SEAT-a w najbliższej przyszłości.”

 

CUPRA, efekt fascynacji motoryzacją

 

Dwa odrębne światy, SEAT i CUPRA, mają stoiska obok siebie, aby jeszcze lepiej przyciągać zainteresowanie odwiedzających. CUPRA na Targach Motoryzacyjnych w Genewie ma swój debiut. Nowa marka powstała z myślą o entuzjastach motoryzacji, którzy chcą się wyróżnić i pokazać.

 

Prezes SEAT-a, Luca de Meo, stwierdził, że „CUPRA jest przykładem restrukturyzacji organizacyjnej SEAT-a, której celem jest wzmocnienie pozycji marki jako solidnej firmy, która prowadzi nie tylko swoją podstawową działalność, ale wyłania też ze swoich struktur inne firmy. Dwa kolejne przykłady tej właśnie tendencji to laboratorium cyfrowe SEAT Metropolis:Lab Barcelona oraz XMOBA, czyli nowa firma, którą zaprezentowaliśmy w ubiegłym tygodniu podczas Światowego Kongresu Mobilności w Barcelonie. Ich celem będzie identyfikacja i inwestowanie w modele biznesowe związane z mobilnością przyszłości.” De Meo dodał także, że „SEAT dywersyfikuje prowadzoną działalność i wprowadza jej nowe formy przynoszące zysk przy jednoczesnym dalszym wzmacnianiu dotychczasowej pozycji finansowej.”

 

CUPRA e-Racer, pierwszy w 100% elektryczny samochód wyścigowy na świecie



Międzynarodowa premiera modelu CUPRA e-Racer: pierwszego w 100% elektrycznego samochodu wyścigowego na świecie.

Marka wprowadza dwa nowe modele, które mają przyciągać uwagę na genewskim Motor Show. CUPRA zaprezentuje swoją ekologiczną wyścigówkę, model CUPRA e-Racer, pierwszy w 100% elektryczny samochód wyścigowy na świecie. Jest on wyrazem zaangażowania marki CUPRA w świat rajdów. Dzięki modelowi z całkowicie elektrycznym napędem, CUPRA wysuwa się na prowadzenie na drodze ku wydajnym wyścigom, pracując jednocześnie nad postępem w dziedzinie zrównoważonego rozwoju wszystkich aspektów motoryzacji. 

 

„CUPRA e-Racer to prawdziwy samochód sportowy z silnikiem zapewniającym stałą moc 300 kW i szczytową nawet do 500 kW”, mówi dr Matthias Rabe, Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju. „Zadaniem, jakie stoi przed modelem CUPRA e-Racer, jest uzyskanie takich osiągów, jakie uzyskuje wersja konwencjonalna. Ma to zademonstrować możliwości technologiczne tego samochodu na każdym poziomie”. Obok modelu e-Racer, w centrum uwagi będzie także model CUPRA Ateca, ekskluzywny SUV i pierwszy model nowej marki.

 

Pierwszy na świecie producent samochodów integrujący w swoich samochodach system Shazam

SEAT zaprezentuje w Genewie swoje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie cyfryzacji i łączności samochodów jako nawiązanie do tematów poruszanych podczas Światowego Kongresu Mobilności 2018. Najważniejsza wydaje się tu integracja popularnego systemu rozpoznawania utworów Shazam, który będzie od kwietnia dostępny w samochodach marki SEAT dzięki systemowi „SEAT DriveApp for Android Auto”. W efekcie tej współpracy spółka staje się pierwszym na świecie producentem samochodów stosującym tę aplikację. To kolejny krok na drodze do wzbogacania doświadczeń użytkowników samochodów w dziedzinie łączności i bezpieczeństwa.