Podczas siódmej edycji kongresu Smart City Expo World Congress, SEAT przedstawi cztery główne koncepcje rozwoju mobilności w przyszłości. Wszystkie koncepty określone są w Planie Miejskiej Mobilności i opracowane przez Radę Miejską Barcelony. Plan ten, to dążenie do zapewnienia mobilności, która jest bezpieczna, wydajna, zrównoważona oraz sprawiedliwa.

Prezes SEAT-a, Luca de Meo, stwierdził, że “zaangażowanie SEAT-a w poprawę miejskiej mobilności dzięki łatwym, innowacyjnym i inteligentnym rozwiązaniom jest w centrum uwagi nowej edycji Smart City Expo”. Dodatkowo, de Meo podkreślił, iż "przedstawiamy inicjatywy, które są spójne z czterema filarami promowanymi przez miasto w planie mobilności”.

Kładąc szczególny nacisk na bezpieczną mobilność, podczas trzydniowego wydarzenia firma przedstawi SEAT-a Leon Cristobal – najbezpieczniejszy samochód w historii marki.
"Guardian Angel", jak nazwano ten model koncepcyjny, wyposażony jest w sześć zaawansowanych systemów asystujących w kwestiach bezpieczeństwa, których funkcjonalności mogą wpływać na zmniejszenie głównych przyczyn wypadków drogowych, takich jak: rozproszenie, senność, nadmierna prędkość lub spożycie alkoholu. W tej chwili te czynniki są przyczyną 80% wszystkich wypadków drogowych. SEAT Leon Cristobal jest wyposażony w następujące funkcjonalności:

1. Drive-lock: system z wbudowanym alkomatem blokującym samochód, gdy wynik testu jest wskazuje spożycie alkoholu.
2. Drive-coach: asystent głosowy, który umożliwia całkowitą personalizację ostrzeżeń bezpieczeństwa. 3. Tryb "Guardian Angel": aktywuje wszystkie z 15 aktywnych oraz pasywnych systemów bezpieczeństwa, w które wyposażony jest samochód. 4. Lusterko z wyświetlaczem: wykorzystuje tylną kamerę, aby uzyskać lepszą widoczność eliminując martwe pole.
5. Czarna skrzynka: nagrywa dane i obrazy w czasie jazdy i wysyła je do wybranego smartfona w razie wypadku.
6. Mentor: aplikacja, która umożliwia rodzicom kontrolować prędkość pojazdu i monitorować jego położenie, kiedy jest prowadzony przez ich dzieci.

SEAT Leon Cristobal został nazwany imieniem patrona kierowców – św. Krzysztofa. Gdyby ponad połowa pojazdów na drogach była wyposażona w funkcje, które w nim zastosowano, liczba wypadków drogowych mogłaby zmniejszyć się o 40%.

Firma prezentuje także “About It”– pierwszy projekt stworzony przez SEAT Metropolis:Lab Barcelona.

Ponadto, wychodząc naprzeciw rozwiązaniom dla efektywnej mobilności w mieście, SEAT Metropolis:Lab Barcelona ogłosi wyniki pierwszego projektu, nad którym pracowano od otwarcia tego ośrodka w kwietniu bieżącego roku. Aplikacja “About it” będzie nowym asystentem mobilności w Barcelonie. Wśród innych funkcji, wskazuje ona punkty ładowania samochodów elektrycznych, stacje rowerów miejskich Bicing oraz tzw. czarne punkty, czyli miejsca, w których należy zachować szczególną ostrożność, ponieważ odnotowano tu największą ilość wypadków.

W odniesieniu do zrównoważonego rozwoju, część floty prototypów eMii w ilości 10 sztuk, zostanie wkrótce udostępniona pracownikom Metropolis:Lab Barcelona oraz Pier 01 w ramach projektu współdzielenia samochodów. Prezentowane podczas wydarzenia samochody zostaną wyposażone w rozwiązanie Digital Access pozwalające użytkownikom na dostęp do swojego auta poprzez smartfony. Odwiedzający trzydniowy kongres będą także mieli możliwość odbycia jazdy testowej tym prototypem SEAT-a.

Nowe rozwiązania w zakresie sprawiedliwych inicjatyw na rzecz inteligentnych miast, zostaną zaprezentowane na kongresie w ramach projektu Virtual Mobility Lab projektu CARNET. Jest to jedyne centrum badań nad mobilnością miast stworzone przez SEAT-a, Volkswagen Group Research i Politechnikę Katalońską, które koncentruje się na Barcelonie. Analizuje i ocenia wpływ projektów mobilnych na miasto i umożliwia wcześniejsze prognozowanie wyników przed wdrożeniem ich do testów pilotażowych.

Podczas jednego z pierwszych testów przeprowadzonych przez Wirtualne Laboratorium Mobilności okazało się, że 500 autobusów na żądanie mogłoby zastąpić na ulicach Barcelony 2000 aut. Dzięki temu zmniejszyłyby się korki oraz poziom zanieczyszczenia w mieście.

Wielki finał Wyzwania Autonomicznej Jazdy

Oprócz prezentacji różnych rozwiązań ukierunkowanych na poprawę warunków poruszania się mieście, CARNET promuje również wyzwanie skierowane do studentów z wykształceniem technicznym w zakresie robotyki. Organizacja poszukuje największych talentów, do projektu opracowania całkowicie autonomicznych funkcji jazdy.

Projekt rozpoczął się w kwietniu tego roku. Przez pół roku, 50 studentów z 9 hiszpańskich uczelni miało za zadanie opracować oprogramowanie, które pozwoliłoby samojezdnym modelom pojazdów na skuteczne sterowanie po zamkniętym torze. Z tej okazji, CARNET stworzył zamknięty tor do jazdy zainspirowany Barceloną. Pojazdy będą się zmagać z różnymi przeszkodami, by udowodnić, że są w stanie samodzielnie jeździć w przestrzeni miejskiej. Takie rozwiązanie można dostosować do algorytmów rzeczywistej autonomicznej jazdy i umożliwić studentom uczestniczenie w tworzeniu konceptu przyszłej mobilności.

SEAT doceniony za Strategię Easy Mobility

SEAT został doceniony za stałe zaangażowanie w polepszanie miejskiej mobilności, dzięki projektom takim jak integracja inteligentnej nawigacji Google Waze, wirtualnego asystenta Amazon Alexa, czy systemów Parkfinder czy Travipay, organizatorzy Smart City Expo World Congress przyznali marce nagrodę World Smart City Award w kategorii Mobilność za strategię Łatwej Mobilności firmy.