Miniony rok był przełomowym dla SEAT-a. Hiszpańska marka 2015 rok zakończyła z bardzo dobrym, dodatnim wynikiem. SEAT zamknął rok z zyskiem netto w kwocie 6 mln euro. Odnotowany globalny obrót wyniósł 8,3 mld euro, co stanowi aż 11-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim i jest najlepszym wynikiem w historii firmy. Także w Polsce SEAT nie zwalnia tempa – w zeszłym roku na nasze drogi wyjechało ponad 7 000 nowych aut!


Globalnie SEAT w 2015 roku już trzeci raz z rzędu odnotował wzrost sprzedaży, jednak po raz pierwszy przekroczył poziom 400 tysięcy pojazdów sprzedanych w ciągu roku. Atrakcyjna, stale poszerzana oferta modeli hiszpańskich aut, przyniosła wzrost średniego zysku na jednym pojeździe o 3,5%. To z kolei przełożyło się na obrót SEAT-a o wysokości 8,3 mld euro, co stanowi dwukrotność wartości przychodów z 2009 roku. Hiszpański producent nie spoczywa jednak na laurach.

-Uzyskaliśmy dodatni wynik w roku pełnym sporych wyzwań. Realizujemy właściwą strategię, która pozwala nam stawić czoła wyzwaniu, jakim jest utrzymanie długoterminowej rentowności. Przed nami rysuje się wspaniała przyszłość dzięki wprowadzeniu nowych produktów i wykorzystaniu nowych technologii, zarówno w dziedzinie mobilności, jak i łączności – powiedział Luca de Meo, Prezes Komitetu Wykonawczego SEAT-a.


Wysokie wpływy = wsparcie badań, rozwoju i ludzi

Na sukces SEAT-a wpływ miało ożywienie na rynkach w Hiszpanii i Włoszech. Ponadto SEAT już piąty rok z rzędu odnotował wzrost sprzedaży w Niemczech, czyli na swoim głównym rynku. Marka rośnie w siłę także w Polsce. Po zmianie importera SEAT zyskuje zaufanie coraz większej rzeszy kierowców.  W samym 2015 roku zarejestrowano na polskim rynku 7 200 aut – o ponad 1 500 więcej niż rok wcześniej.

Stałą, niemalejącą popularnością cieszą się flagowe modele SEAT-a: Leon i Ibiza. W ubiegłym roku na całym świecie sprzedano 160 900 (+4,4%) SEAT-ów Leon i 153 600 (+2,4%) Ibizy. Silny wzrost sprzedaży odnotowała także Alhambra (+17,2%). Wszystkie te czynniki korzystnie wpłynęły na przychody producenta.

Dzięki świetnym wynikom sprzedażowym, w 2015 roku SEAT wydał 586 mln euro na prace badawczo-rozwojowe, czyli aż o 28% więcej niż w roku poprzednim. Łącznie, w ciągu ostatnich pięciu lat nakłady inwestycyjne SEAT-a w tym obszarze sięgały kwoty około 2,7 mld euro. W wyniku podjętych działań wprowadzane są nowe modele oraz unowocześniana jest fabryka w Martorell.

SEAT Ateca motorem kolejnych sukcesów

SEAT nie zwalnia. Swoje sukcesy zamierza kontynuować w bieżącym roku. Najważniejszą premierą tego roku jest pierwszy SUV marki – SEAT Ateca. Model jest pierwszym krokiem marki do wprowadzenia najbardziej ambitnej ofensywy produktowej. Hiszpański SUV został zaprezentowany podczas Geneva Motor Show, a na rynek wejdzie latem tego roku.

– Wierzymy, że SEAT Ateca bardzo wzbogaci segment SUV-ów – mówi Jakub Góralczyk, Kierownik ds. PR SEAT. – Zebraliśmy doświadczenie całej branży i stworzyliśmy samochód, z którego jesteśmy naprawdę dumni. To nie lada sztuka. Od samego początku pragnęliśmy bowiem stworzyć auto całkowicie wszechstronne: doskonale odpowiadające na wszystkie drogowe wyzwania, zaskakujące technologią, zapewniające bezpieczeństwo i wysoki poziom ergonomii, a jednocześnie przykuwające uwagę wyrazistą, wyjątkową sylwetką. Wprowadzając SEAT-a Ateca na rynek, pokazujemy, że można spełnić te warunki.


SEAT wjeżdża na nowy poziom connectivity

Kolejnym z celów SEAT-a jest także rozwój w zakresie łączności motoryzacyjnej. Nieprzypadkowo marka rozpoczęła współpracę z liderami technologicznymi, takimi jak gigant telefoniczny Samsung, a także SAP – światowy lider w dziedzinie aplikacji biznesowych, sieci i Internetu Rzeczy (Internet of Things).

SEAT koncentruje się na opracowywaniu i wyposażaniu swoich pojazdów w najnowsze technologie w zakresie connectivity oraz na zapewnieniu najwyższego bezpieczeństwa kierowców. Minionego lata na europejskie drogi, wraz z nową wersją Ibizy, wprowadzono system SEAT CONNECT. Jest on dostępny w całej gamie pojazdów SEAT-a, a od momentu wprowadzenia na rynek w czerwcu 2015 roku stanowi 15% globalnej sprzedaży.

Wyniki finansowe SEAT-a tylko potwierdzają rosnącą siłę marki, która zamierza odgrywać coraz istotniejszą rolę na globalnym rynku motoryzacyjnym. Regularne wzrosty w sprzedaży, duże inwestycje w działania badawczo-rozwojowe, wprowadzanie nowych modeli aut i wreszcie systematyczne poszerzanie sieci dealerskiej. To dopiero początek hiszpańskiej inwazji.

Pełen Raport Roczny marki SEAT jest dostępny pod adresem: http://www.seat-auto.pl/o-nas/raport-roczny/opis.html.