W 2016 roku SEAT zanotował najlepszy wynik sprzedaży globalnej od 9 lat! Marka sprzedała łącznie 410 200 samochodów i umocniła się również w Polsce. Nasz kraj jest największym rynkiem SEAT-a w Europie Wschodniej.

Za sukcesem marki SEAT stoją głównie trzy modle: Ibiza, Leon i Ateca – popularne również na rynku firmowym przyciągają coraz więcej Klientów swoją praktycznością, stylem i niskimi kosztami eksploatacji. Są sprawdzonym Partnerem w klasie biznes.

Zainteresowanie Leonem przełożyło się na 3-procentowy wzrost i sprzedaż 165 000 pojazdów na świecie. Natomiast Ibiza, której piąta generacja już wkrótce wjedzie na światowe rynki, zakończyła 2016 rok sprzedażą na poziomie 150 000 pojazdów.

W Polsce, na największym rynku SEAT-a w regionie, marka odnotowała wzrost o 22%, a to oznacza prawie 9 000 rejestracji nowych samochodów i najlepszy rezultat sprzedażowy SEAT-a w regionie od 2008 roku.

Do tego sukcesu przyczyniły się również firmy, które szukając niezawodnych i jednocześnie stylowych samochodów wybierają właśnie modele SEAT-a. W 2016 roku w gronie, które zaufało marce, znaleźli się m.in.: RUCH S.A., zamawiając 110 samochodów, a także Iglotex, kupując aż 430 służbowych SEAT-ów. Ponadto, SEAT dołączył także do floty firmy LektorKlett - jednego z największych i najbardziej cenionych wydawców edukacyjnych w Europie. Wybór tych firm był oparty głównie na unikalnym połączeniem stylu z przestronnością oraz umiarkowanymi kosztami eksploatacji.

Ofensywę na kolejny rok rozwinie model Ateca. To m.in. dzięki pierwszemu SUV-owi marki, do października 2016 roku SEAT odnotował zysk operacyjny w wysokości 137 mln euro.

Rozpoczęliśmy naszą ofensywę produktową, a podjęte do tej pory działania zaowocowały znakomitymi wynikami. Wprowadzenie do oferty SEAT-a modelu Ateca pozwala nam optymistycznie spojrzeć w przyszłość – nasz pierwszy SUV już teraz stanowi trzeci filar marki, a dzięki systematycznej sprzedaży przez cały 2017 rok, znacznie wzmocni nasze wyniki – mówi Luca de Meo, prezes marki SEAT. - W związku z wprowadzeniem nowego Leona, nowej Ibizy oraz Arony stawiamy sobie ambitne cele sprzedażowe. To będzie wyjątkowy rok – dodaje.

W innych krajach wyniki SEAT-a również przekroczyły wszelkie oczekiwane granice. W Niemczech, na największym rynku marki, sprzedaż wzrosła o 2,5%, do 90 000 pojazdów, a w Hiszpanii o 0,1%, co przełożyło się na łączne dostawy na poziomie 77 200 pojazdów. Wielka Brytania i Francja, trzeci oraz piąty największy rynek hiszpańskiego producenta, poprawiły wyniki sprzedaży o 0,5%, co daje wynik odpowiednio 47 400 i 22 500 pojazdów. Z kolei we Włoszech – siódmym na liście najważniejszych rynków SEAT-a – sprzedaż wzrosła o 3,9%, co dało łączne dostawy w liczbie 16 500 pojazdów.

Rozwijając się w takim tempie i zdobywając zaufanie na całym świecie, marka SEAT wspięła się do czołówki Partnerów flotowych. Dodatkowo, przedstawiając firmom nową Ibizę i odświeżonego Leona, a także oferując wysokie rabaty i doskonałe narzędzia finansowe, podniosła poprzeczkę jeszcze wyżej. Dzięki temu SEAT to niezawodność z charakterem i styl skrojony na potrzeby wielu firm.